Я, Калашникова Світлана Анатоліївна, працюю музичним керівником в дитячому садку «Оленка»,та намагаюся виявляти та розвивати обдарування та здібності дітей у різних видах музичної діяльності.

         Спільно з вихователями та психологом нашого дитячого садка, намагаємося сформувати у дітей загальну художню, музичну та естетичну культуру;розвиваємо творчі здібності дітей.

         З досвіду роботи нам відомо, що театралізована діяльність є одним з найулюбленіших видів творчості дітей, також вона тісно пов’язана з різними видами музичної діяльності: співами, рухами під музику, слуханням та грою на ДМІ. Тому в своїй роботі ,я  приділяю багато уваги саме музично-театралізованій діяльності.

         Музично-театралізована діяльність в нашому дитячому садку включена до різних занять - музичних, з розвитку мовлення, логорітмічних, фізкультурних.

         Заняття з музично-театралізованої діяльності я проводжу невеличкими підгрупами, що забезпечує індивідуальний підхід до кожної дитини. Кожний раз  формую групи по різному, в залежності від змісту заняття, схільностей та інтересів дітей.

         Велику увагу, в музично-театралізованій діяльності дітей, я приділяю театралізованим іграм. Знайомство з ними я починаю з першої молодшої групи.(слайди)

         Показуючи  разом з вихователями малюкам невеличкі лялькові вистави, ми намагаємось визивати в них позитивні емоції по відношенню до театрально - ігрової діяльності. Так , непомітно ,залучаємо дітей до театралізованої гри. Починаючи з другої молодшої групи ,ми послідовно знайомимо дітей з різними видами лялькових театрів(Таб.№2)

 ,та паралельно залучаємо дітей до ігор - драматизацій.  Ураховуючи психо-фізичні особливості дітей ,ми розробили послідовність ускладнення ігор -драматизацій.(Таб.№3).Починаючи з другої молодшої групи, ми разом з вихователями починаєм навчати дітей основам Акторської майстерності.(Таб.№4). Подивіться, як діти виконують мімічні вправи (слайди).З досвідом моєї роботи ви можете ознайомитися більш детально. Він знаходиться в  в гор.метод. кабінеті в електроннім варіанті.

         Я вважаю ,що драматизація з одного боку ближче за усякий інший вид творчості пов’язана з грою, а з іншого, вона є коренем усій музично –театралізованої творчості, бо містить у собі елементи різних видів музичної творчості.  Я завжди ураховую це під час написання сценаріїв  та  підготовки дитячих свят та розваг. Перевагу  надаю сюжетним сценаріям, які складаю за мотивами улюблених дітьми казок, бо з досвіду знаю, що такі свята та розваги дуже подобаються дітям, підготовка до них проносить радість,  вона невимушена, бо по суті є грою у казку.

         Нещодавно у нашому садку, як і у інших дитячих садках пройшли Свята присвячені 8 Березня. Майже усі вони були «казкові»,тобто містили у собі елементи драматизації улюблених дітьми казок. У другій молодшій групи сюжет свята основувався на казочці про мушку, яка вчилася вітати зі святом свою маму. Їй допомогали в цьому її друзі: коники, бджілки, божі корівки, їжачки. Діти  середній групі підготували для матусь свято за мотивами казки Кішкин дім. У середній логопедичній групі відбулося свято за мотивами казки «Про Золоту рибку».У старшій логопедичній за мотивами казки «Дюймовочка».У старшій групі №10-музично-театралізоване свято «Подорож до Чарівного острова».

Дуже важливим у підготовки до свят є підбір репертуара та музичного супроводу .Він повинен подобатися дітям, надихати їх до творчості. Також дуже важливим аспектом є сценічний костюм.

         Хочу більш детальніше зупинитися на деяких елементах костюму, які водночас являються і необхідним атрибутом ,і допоміжним засобом  виразності. Ці так би мовити «доповнення» дуже подобаються дітям, та допомагають їм як найкраще розкрити казковий образ персонажу, якого вони представляють, створюють неповторний казковий настрій ,бажання виступати, співати і танцювати. Так в костюмі павліна дуже важливою частиною є його хвіст. По-перше він дуже гарний, що створює від повідний настрій, по-друге це атрибут ,якій допомагає краще розкрити  неповторний образ павліна,  по-третє він допомагає нам у хореографії, бо вміння та фізичні можливості дитини дошкільного віку, ще обмежені ,а такі атрибути допомагають зробити танцювальну композицію  цікавою та виразною, визвати більший емоційний відгук дитини, бажання виступати: співати, танцювати, творити та відтворювати.

         До цієї категорії костюма-помічника, я також можу віднести елемент китайського костюму-яскраві волани на руках, які гарні самі по собі, та також виконують роль квітів-веєрів, які ніби розквітають у танку.

         Наступний, цікавий на мій погляд образ, якій намагалися відтворити 

дівчатка в постанові Кішки дім, це образ вогню. А допомогали їм в цьому яскраві костюми, музика, та такий атрибут, як вієр, задрапірований легкою  

червоною тканиною, яка під впливом повітря підіймається до гори, як справжнє вогнище. Також за допомогою веєрів можна створити цікавий образ метелика. який оживає в руках дитини .І одним з улюблених костюмів наших дівчат, завдяки  дивовижним крилам ,є костюм Чарівної птиці. За декілька років  ми накопичили у нашому дитячому садку чимало гарних ,цікавих костюмів. Створювати їх нам допомагають батьки нашій вихованців. Ви зможете побачити наші костюми під час відпочинку, за допомогою слайд – шоу.

         В загалі хочу сказати, що наші музично-театралізовані свята та розваги ,це радісна подія для усіх - дітей, педагогів та батьків. Мета, яку ми ставимо

займаясь з дітьми музично-театралізованим містецтвом – з робити життя наших  вихованців більш цікавим, наповненим радістю творчості.

         Також хочу звернуть вашу увагу на цікаву на мій погляд інсценівку казки «Муха-Цокотуха»,в яку ми зараз «граємо»  з дітьми середньої логопедичної групи ,їх  логопедом і вихователем. Це логорітмічна театралізована розвага. Діти  фактично показують виставу, за допомогою ритмічних рухів, жестів та голосу. Декорацією до казки є ляльки Мухи та Павука ,та лава біля якої розгортаються події.

         Творчій підхід до роботи, дає можливість розвивати усіх дітей, незалежно від рівня  підготовленості. Ми не орієнтуємося на середню дитину, тим самим гальмуя обдаровану. Кожен розвивається в тому темпі,в якому може .Я вважаю, що кожна дитина талановита, а театр дає можливість виявити в дитині те, що закладено в ній від народження. Чім раніше почати роботу з дітьми по розвитку їх творчих здібностей засобами музики та театрального мистецтва, тим вагоміших результатів можна досягнути в пісенной, танцювальной та ігровой творчості, а також  в досягнені  виховних ,розвивальних та корегуючих цілей та задач, які ми ставимо разом з вихователями та психологом.

         В нашому дитячому садку вже стало доброю традицією проводити щорічні тижні театру. Продовж  цих тижнів, діти усіх вікових груп залучаються до театрального мистецтва. Діти старших та середніх груп показують м невеличкі лялькові вистави ,використовуючи різні види лялькових театрів ,а також драматизації казок малюкам. Під час цих тижнів ми намагаємось запросити до дитячого садка дорослих професійних акторів з ляльковими виставами чи театралізованими розвагами ,а також самі показуємо дітям музичні лялькові вистави. І сьогодні, в останній день тижня театру, ми  запропонуємо до вашої уваги музично – театралізовану розвагу «Подорож до чарівного острова».

Музичний керівник вищої категорії Калашникова С.А.

Создать бесплатный сайт с uCoz