Навчання дітей математиці.

Логіко-матиматична компетентність дошкільника.

ПСИХОЛОГО- ПЕДАГОГІЧНЕ ПРОЕКТУВАННЯ за темою: «Подорож до країни Цифрляндії»
Термін часу, відведеного для навчання дітей за даним проектом
1,5 учбових роки (середня- старша групи) МЕТА ПРОЕКТУ:
Розвивати математичні уявлення дітей під час знайомства з цифрами. Розвивати пізнавально- творчі здібності дошкільника. Ознайомити дітей з галузями математики: кількісна та порядкова лічба; порівняння величин; просторові відношення та інш. Розвивати уяву, пам 'ять, варіативне мислення, увагу, логічне мислення.
1 ЕТАП - МОТИВАЦІЙНИЙ Мета:   Виявити рівень знань дітей за даною темою та спонукати їх до сумісної діяльності. Формувати мотивацію навчання. Спонукати дітей до знайомства з цифрами та числами, викликати бажання вміти лічити з одночасним називанням числа, вміння чітко співвідносити кількість предметів і число, запам 'ятовувати цифри.
1. Вікторина « Відгадай за цифрою казку»
2. Цікавинки, загадки, лічилки — кмітливим діткам для розминки.
3. Ігротерапія. Співаємо пісні, розповідаємо приказки, прислів 'я з вживанням цифр.
4. Фізхвилинка дорога нам здоров 'я закріпля.
5. Спостереження за кількістю птахів біля годівниці у морозну погоду та під час відлиги
6. «Крісло мрійника» (Якби я був великим математиком, то ...»)
7. Створення древа цілей. (За участю батьків)
8. Визначаємо кількість кімнатних рослин у групі.
2ЕТАП - ІНФОРМАЦІЙНИЙ Menta: формувати прийоми розумових дій(аналіз, синтез, порівняння) . Знайомство з цифрами. Будова, самостійне обстеження, написання цифр. Кількісна і порядкова лічба, склад числа із двох менших.
1. Розв 'язуємо кросворди, чайнворди, ребуси.
2. Дидактична гра «Знайди сусідів даного будинку»
3. Смітинки —веселинки для нашої дитинки.
4. Дидактична гра « Де схавалася цифра?»
5. Дидактичну гру виготовляємо з батьками «Чого не вистачає?»
6. Вірша розповідаємо, про цифру все взнаваємо.
7. Дидактична гра «Склади доміно»
8. Дидактична гра «Полічи — відповідь на пальцях покажи»
З ЕТАП-РЕПРОДУКТИВНИЙ
1. Виготовлення вдома з батьками дидактичних ігор для роботи з цифрами.
2. « У царстві кмітливих і допитливих» - Інтелектуальна гра за участю батьків.
3. Виготовлення гірлянди на ялинку у формі цифри «Вісім»
4. «Поле чудес» (за казкою «Буратіно»)
5. Дидактична гра « Склади коло»
6. Дидактична гра «Що зайве?»
7. Дидактична гра «Знайди зайву фігуру»
8. Задачки рішай-розумним ставай.
4 ЕТАП - РЕЗУЛЬТАТ
1. Намалюємо казку « Про Нулика»
2. « На казковому балу у країні Цифрляндії»
3. Театр повітряних кульок ( діти -казкарі)
4. Лялькова вистава « Країна цифр»
5. Домашня робота для дітей і батьків «Придумай гру — відшукай цифру у малюнках»
6Дидактична гра «Знайди відповідний силует»
7. Дидактична гра « Оживи цифру» (малюють діти)

У національній доктрині розвитку освіти  України у ХХІ столітті, Законі України « Про дошкільну освіту» наголошено на важливості розробки  освітніх технологій, спрямованих на розвиток у дитини найбільш продуктивних видів і форм мислення . Логіка розглядає мислення як засіб пізнання людиною довкілля. Мислити логічно означає мислит чітко й послідовно, не припускаючись суперечностей у своїх міркуваннях. Основною метою сучасної педагогіки, на мій погляд, є оволодіння «дорослим» мисленням, тобто розвитком логіки і водночас збереженням елементів «дитячого» підходу. Саме тому, тема, над якою я працюю «Роль логіко — математичних ігор та вправ для підвищення пізнавальної активності» декілька років поспіль не втрачає своєї актуальності. Опираючись на певний досвід, який я набула, опрацьовуючи дану тему, я обрала аналогічну за тематикою і тему психолого - педагогічного проекту, а саме «Подорож до країни Цифрляндії». Метою цього проекту є розвиток пізнавально - творчих здібностей та логічного мислення під час знайомства з цифрами, величинами, просторовими відношеннями. Саме тому, на моїх заняттях використання гри є головною запорукою успіхів дітей. З власного досвіду скажу, що більш ефективним є комплексний підхід до використання розвиваючих ігор у процесі проведення занять з математики . Основною метою моїх математичних занять є розвиток пізнавальних здібностей дошкільнят, тому ігри беру на розвиток:
- сенсорних здібностей (використання геометричного матеріалу з безліччю варіантів)
- інтелектуальних здібностей;
- формування передумов творчих здібностей дошкільнят. Впродовж 1 заняття проводжу щонайменше З розвиваючі гри. Чим доросліше діти, тим більше використовую ігор, але не більше 1 -2 нових протягом заняття. Доцільним вважаю використання пошукових занять для ефективного впровадження логіко — математичних ігор.
До найбільш улюблених ігор моїми дітьми я можу віднести такі як: «Танграм», «Колумбові яйце», «Логічний потяг», «Знайди зайвий», « Що спільного?», « Лабіринти», « Чайнворди» та багато інших. Хочу зазначити, що як мені так і дітям до вподоби ігри, які мають декілька варіантів роботи, тобто варіативні ігри. Діти дуже зацікавлено працюють, коли декілька варіантів відповідей можуть вважатися вірними. Це спонукає їх до самостійного вибору варіанту гри, а також розвиває логічне мислення дитини .Передумовою знайомства з цифрами обов 'язковою є мотиваційна діяльність дітей, під час якої ми відгадуємо за цифрою казки, ознайомлюємось з лічилками, загадками та інш.
Ознайомлюючи безпосередньо з цифрою, обов 'язково прописуємо її у повітрі, а потім вже після вірного коментару по правопису, та показу на дошці вихователем приступаємо спочатку до обведення по пунктиру, а потім вже самостійне написання.Пояснювати правопис треба чітко.  Дуже важливо закріпити з дітьми вірний правопис цифр у дитячому садку, адже це запорука вірного правопису  у початковій школі, яка не повинна переучувати дитину, а продовжувати навчання. Під час інформаційного етапу знайомства з цифрами вирішуємо з дітьми ребуси, кросворди, розповідаємо вірші. Дуже подобається дітям складати казки про цифри та малювати малюнки. Наприклад.    «На балу в країні цифрляндії», «Крісло мрійника» різноманітні театри.
 Хочу звернути увагу колег на системність використання зошитів, починаючи із середньої групи . Це дає змогу поставити руку дитини при письмі без проблем у старшій групі.Пропоную  педагогам вибірковий  матеріал  з творчого проекту по знайомству з цифрами .

Вихователь вищої категорії Гребенюк І.І.

Создать бесплатный сайт с uCoz